CMI Dr. Ierima Claudia
Acte necesare pentru înscriere la medicul de familie :
· Carte de Identitate / Buletin de Identitate
· Cerere tip (se completeaza la cabinet)
· Dovada ca pacientul este asigurat. Aceasta consta in :
o pentru salariati - adeverinta de salariat in care sa se precizeze ca atat angajatul cat si angajatorul sunt la zi cu plata contributiei la sanatate
o pentru pensionari - talon de pensie
o pentru persoanele aflate in somaj - adeverinta de somer
o pentru liber-profesionisti (Persoane Fizice Autorizate) - adeverinta care atesta plata la zi a contributiei la sanatate
o pentru elevi sau studenti - adeverinta de elev sau student
o pentru persoanele care primesc ajutor social - adeverinta de la Primarie
o pentru veterani - carnet de veteran de razboi
o pentru persoanele cu handicap - copie dupa decizia de incadrare in gradul de handicap
Acte necesare pentru nou-nascuti, sugari, copii mici si prescolari :
· certificat de nastere
· acte de identitate parinte / reprezentant legal
· cerere semnata de parinte / reprezentant legal
Pentru co-asigurati (sot / sotie - care nu au un loc de munca), actele necesare inscrierii sunt urmatoarele :
· dovada de platitor de contributie C.A.S. a asiguratului - adeverinta de salariat din care sa rezulte ca s-au platit contributiile catre Casa de Asigurari, respectiv chitanta la zi de la C.A.S.M.B. in cazul Persoanelor Fizice Autorizate
· copie dupa Carte de Identitate / Buletin de Identitate, respectiv dupa permisul de sedere pentru cetatenii straini care lucreaza in Romania
· copie dupa certificatul de casatorie
· declaratie pe propria raspundere ca persoana coasigurata nu este inscrisa la alt medic de familie
- In cazul înscrierii initiale la un medic de familie, trebuie depusa o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte faptul ca solicitantul nu este înscris la alt medic de familie.
- Schimbarea medicului de familie se poate face doar după cel puțin 6 luni de la ultima înscriere.
Pentru schimbarea medicului de familie, va trebui sa obțineți acceptul noului medic la care va veți prezenta cu actele necesare inscrierii. De asemenea, va trebui sa-i comunicati acestuia numele fostului medic la care ați fost înscris. Noul medic va trebui sa transmita casei de asigurari si fostului medic faptul ca v-a preluat in evidenta sa. - Niciun asigurat nu are voie sa figureze pe listele a doi sau mai mulți medici de familie. In caz contrar, potrivit legii, pierde toate drepturile pe care i le oferă asigurarea de sanatate a C.N.A.S.